Efekty analizy UX – jak je zmierzyć?

Efekty analizy UX – jak je zmierzyć?

Analiza użyteczności strony internetowej to niezwykle wartościowe badanie. Ocena subiektywnych wrażeń użytkownika płynących z kontaktu z witryną może jednak sprawiać wrażenie trudnej do jednoznacznego określenia. Eksperci posługują się z tego względu specjalnymi wskaźnikami, które umożliwiają wydanie poprawnego werdyktu na temat User Experience.

Przeczytaj również: Sieci LAN — rodzaje, zastosowanie, zalety

Jakie wskaźniki są wykorzystywane do weryfikowania efektów analizy UX?

Wykonanie poprawnej analizy użyteczności strony internetowej skutkuje szerokim zbiorem sugestii proponowanych przez specjalistów od UX. Wprowadzenie takich zaleceń jest w większości przypadków poprzedzone określeniem ich wskaźnika ROI, czyli zwrotu inwestycji. Służy on do przedstawienia wartości biznesowej poszczególnych zmian w User Experience. Wpływa na cztery główne obszary przedsiębiorstwa:

Przeczytaj również: Sieci LAN — porównanie Ethernet i Wi-Fi

  • zwiększenie przychodu,
  • wzrost efektywności kadry pracowniczej,
  • obniżenie kosztów,
  • zwiększenie lojalności wobec marki.

Wskaźnik ROI pomaga we wprowadzeniu zmian poprawiających sytuację finansową firmy. Przyczynia się do zwiększenia konwersji, redukcji błędów i wprowadzenia rozwiązań odpowiadających na konkretne problemy użytkowników. Audyt UX w połączeniu z ROI przynosi najlepsze możliwe rezultaty.

Przeczytaj również: Największe zalety nakładki CADprofi

Mierzenie efektów analizy UX za pomocą wskaźników ROI

Rezultatem analizy użyteczności strony są sugestie, których wprowadzenie nie zawsze musi się wiązać z poprawą doświadczenia użytkownika w trakcie korzystania z witryny. Użycie odpowiednich wskaźników umożliwia zbadanie opłacalności nowych rozwiązań. Zdecydowanie warto z nich skorzystać przed implementowaniem większych zmian.